Prof. RNDr. František Vácha, Ph.D.

Prof. RNDr. František Vácha, Ph.D.

poslanec Parlamentu ČR
člen poslaneckého klubu TOP 09 – Starostové
člen zastupitelstva města České Budějovice

Dálnice D3

Rychle dostavět dvě části D3, ať se stihne stříhání pásek ještě před volbami

5. 9. 2017

Rychle dostavět dvě části D3, ať se stihne stříhání pásek ještě před volbami

Ředitelství silnic a dálnic uvádí, že v Jihočeském kraji se budou na dvou úsecích D3 stříhat pásky o něco dříve. Koncem září na úseku Borek – Úsilné a v říjnu se má uvést do provozu část Veselí nad Lužnicí - Bošilec. Politici si chtějí před volbami udělat oko u voličů. Chvála za rychlejší dostavbu však není na místě, protože původně tyto dva úseky měly být zprovozněny už od začátku roku 2017.

Celý článek

Značka omezení rychlosti na D3 zmizela...a stačil jeden dotaz.

16. 8. 2017

Značka omezení rychlosti na D3 zmizela...a stačil jeden dotaz.

Vybavujete si, jak byla na D3 u Tábora ve směru na České Budějovice na sjezdu směr Čekanice (76 km) omezena rychlost na 80 km/h? Vrtalo mi hlavou, proč tam musí být omezena rychlost, a tak jsem se na to zeptal přímo na Ministerstvu dopravy. Žádnou odpověď jsem nedostal, ale počítám, že odpovědí může být i odstranění této nesmyslné omezené rychlosti. I taková odpověď potěší. Tak hlavně jezděte opatrně!!!  :-) :P

​Přikládám poslaný dotaz, najdete ho tady.

 

Důvod zpoždění výstavby dálnice D3 v úseku od Nažidel po hranice

12. 7. 2017

Důvod zpoždění výstavby dálnice D3 v úseku od Nažidel po hranice

Médii proběhla informace, že Českobudějovický krajský úřad musel zrušit územní rozhodnutí pro výstavbu D3 v úseku Nažidla – Dolní Dvořiště.

Jako důvod se uváděla chyba stavebního úřadu v Kaplici a neshoda s majitelem pozemku, jehož stanovisko již bylo soudně potvrzeno. Má dojít k velkému zpoždění, jelikož musí dojít k novému veřejnému projednávání a opakování procesu EIA.

S žádostí o podrobnější informace jsem se obrátil přímo na dotčený stavební úřad v Kaplici, který územní rozhodnutí vydal.

 

Celý článek

Proč si počkáme na jihočeskou část dálnice D3 zase o něco déle?

26. 6. 2017

Proč si počkáme na jihočeskou část dálnice D3 zase o něco déle?

Znovu jsem chtěl vědět, k jakému pokroku došlo při výstavbě dálnice D3, na kterou už roky netrpělivě čekáme. V listopadu 2014 mi osobně předal Harmonogram výstavby dálnice D3 v Jihočeské kraji bývalý ministr dopravy Antonín Prachař. Tento původní harmonogram najdete zde.

Deklarovaný termín zprovoznění pěti kilometrů mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem byl konec roku 2016, přičemž skutečností bude až konec roku 2017. Stejný časový posun nastal i v úseku Borek - Úsilné. Rok navíc, a to obě tyto části budou ještě ty nejdříve zprovozněné. Na dostavbu dalších částí si počkáme mnohem déle.

Chceme vědět, k jakým zpožděním ve výstavbě dojde u všech úseků jihočeské D3.

Celý článek

Neplatná stanoviska EIA a hrozba miliardových ztrát

9. 3. 2016

Neplatná stanoviska EIA a hrozba miliardových ztrát

Zaměřil jsem se na hrozbu plynoucí z neplatných posudků vlivu staveb na životní prostředí EIA, díky kterým může být narušen předpokládaný harmonogram výstavby D3. Jen v Jihočeském kraji se problém týká projektů v režii Ředitelství silnic a dálnic ČR a Správy železniční dopravní cesty nejméně za 55 miliard korun. Ohrožení se ovšem netýká pouze výstavby dopravní infrastruktury, ale všech plánovaných staveb, které mají neplatné stanovisko EIA, vydané ještě podle zákona č. 244/1992 Sb. Jedná se o všechny velké stavby s výrazným dopadem na přírodu, jako jsou například čističky odpadních vod, čerpací stanice, výrobní haly a mnohé další.

Celý článek

Výkupní ceny pozemků pro stavbu dálnice D3

9. 3. 2016

Výkupní ceny pozemků pro stavbu dálnice D3

Znovu jsem se zajímal o výstavbu dálnice D3 a s ní aktuálně spojenou problematikou. V souvislosti s častými změnami v cenách výkupu pozemků pro stavby dopravní infrastruktury jsem interpeloval pana ministra dopravy Ing. Dana Ťoka.

Celý článek

Občané pro Budějovice Starostové a nezávislí TOP 09 Jihočeský kraj Město České Budějovice Mgr. Jiří Šesták, PhD.